lørdag 23. januar 2010

Ble jaggu et nytt prosjekt

Sist lørdag kjøpt jeg pappbiter "Medium Dresden plate" på Syskrinet. Disse måtte bare prøves og vips hadde jeg brukt opp enda flere stoffrester.

En god kollega av meg har laget flotte løpere med applikasjon. Jeg ble så inspirert av disse at jeg måtte lage min egen versjon. Derfor passet det bra med blomstrene. Fant et stykke lin og sydde de på. Jeg har tvinnet dobbel bomullsgarn "Muskat" og sydd med sikksakk på maskinen. Skal nå sy fast bladene. Så blir det quilting og grønn lukkekant tror jeg. Får se hva det blir til slutt.



Har også satt lukkekant på løperen som jeg sydde av resteruter sist helg.



I dag var fotoboka som jeg bestilte hos Elkjøp ferdig og jeg har kosa meg med å se i den. Artig med egen quiltebok på 140 sider og 10 års historikk.

2 kommentarer:

Sølvis blog sa...

Den quilteboka di høres spennende ut. Hvor mange sider har du i den, og hvor mye måtte du betale? Har sett enkelte har fått laga sånn bok av bloggen sin, er bare så redd for at det blir knalldyrt så mye som jeg har skrevet i løpet av snatr 4 år...

Berteline sa...

Hei
Jeg betalte 620 kr for ca 140 sider.Tok softcover denne gangen og kvaliteten var veldig bra - også på fargene på bildene. Når jeg ser den ferdige boka synes jeg den er verdt hver ei krone.